:.
1391/9/18 شنبه
كانون ها و تشكل هاي فعال مركز
رديف
نام كانون يا تشكل
نام فرمانده يا دبير
آدرس وبلاگ
 
1
بسيج دانشجويي(برادران)
محمدصادق يوسفي
 
 
2
بسيج دانشجويي(خواهران)
هنگامه ايزدي
 
 
3
كانون قرآن و انديشه هاي اسلامي
زينب نظري و امير فرخي
 
 
4
كانون هلال احمر
محمدجواد جعفري
 
 
 
5
كانون ادبي اورنگ
غزال زينلي
 
 
6
كانون عاشورائيان منتظر
سجاد يوسفي
 
 
1391/9/18 شنبه

انجمن هاي فعال مركز
رديف
نام انجمن
نام دبير
آدرس وبلاگ
1
روانشناسي و علوم تربيتي

مرضیه جمشیدی

1391/9/18 شنبه
«آيين نامه كانونهاي فرهنگي دانشجويان»
 
مقدمه:
«كانونهاي فرهنگي دانشجويان» به منظور پاسخگويي به نيازهاي متنوع و رشدخلاقيتهاي فرهنگي دانشجويان؛ سامان بخشيدن به خواسته‌ها و تلاش‌هاي خود انگيختهفرهنگي، هنري و اجتماعي دانشجويي؛ حمايت و هدايت اين گروه از فعاليتها در جهت نيلبه ارزشهاي متعالي اسلامي؛ ارتقاء سطح همكاري جمعي و بسط و تعميق فرهنگ مشاركت درامور دانشگاهها؛ تأسيس و تقويت نهادهاي مدني و غيردولتي و قانونمندي حوزهفعاليت‌هاي فرهنگي دانشجويان بر اساس ضوابط مندرج در آيين نامه حاضر كه از اين پسبه اختصار آيين نامه ناميده مي‌شود، در دانشگاه‌هاي فعاليت مي‌نمايند.

ماده 1ـ تعاريف و كليات
1ـ 1ـ كانون‌هاي فرهنگي دانشجويان:
نهادهايي دانشجويي هستند كه در قالبضوابط اين آيين نامه در زمينه‌هايي از قبيل: قرآن و عترت؛ ادبي؛ فيلم و عكس؛ موسقي؛هنرهاي نمايشي؛ هنرهاي تجسمي؛ صنايع دستي؛ فرهنگ و انديشه (مطالعات فرهنگي، گفت وگوي تمدن‌ها، ايرانگردي و جهانگردي و ...) و اجتماعي (محيط زيست؛ آسيب‌هاي اجتماعي،امداد و ...) فعاليت مي‌نمايند و در اين آيين نامه به اختصار كانون ناميدهمي‌شوند.
تبصره 1ـ تشكل‌هايي كه زمينه فعاليت آنها علمي، صنفي، ورزشي و سياسي است ازشمول اين آيين نامه خارج بوده و از آيين نامه‌هاي مربوطه تبعيت مي‌نمايند.
تبصره 2ـ امكان فعا ليت زير گروه‌هاي متعدد با عنوان شاخه كانون به صورت مستقلدر هريك از كانونها و همچنين شاخه‌هاي كانون‌هاي فرهنگي در دانشكده‌هاي پراكنده وواحدهاي تابعه دانشگاه‌ها وجود دارد و كليه مقررات مربوط به كانون‌ها اعم از مواردمندرج در اين آيين نامه و دستورالعمل‌هاي تكميلي آن در شاخه‌هاي كانون نيز صادق ولازم الاجرا است.
تبصره 3ـ در صورت استقرار دانشكده‌ها و واحدهاي تابعه يك دانشگاه در شهرهايمجزا، امكان تشكيل كانون بصورت مستقل از مركز در واحدهاي مذكور وجود دارد.

2ـ 1 ـ اساسنامه كانون:
مجموعه‌اي است مكتوب شامل: اهداف، شرح وظايف،تشكيلات، دستورالعمل‌ها و مقررات اجرايي ويژه يك كانون كه در قالب ضبوابط اين آييننامه و دستورالعمل‌هاي تكميلي آن توسط هيأت مؤسس كانون تدوين مي‌شود.
تبصره ـاين اساسنامه پس از تأييد مديريت فرهنگي و تصويب در مجمع عمومي كانون لازم الاجرااست.

3ـ 1 ـ عضو كانون:
به هريك از دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاه محلفعاليت كانون اطلاق مي‌شود كه مطابق اين آيين نامه بدون محدوديت به عضويت كانون درمي‌آيند و در چارچوب اساسنامه كانون به فعاليت مي‌پردازند. حداقل تعداد اعضاء جهتفعاليت يك كانون 15 نفر مي‌باشد.
تبصره ـ چنانچه عضو كانون در چارچوب اساسنامه كانون فعاليت نكنند، با تصميمشوراي مركزي كانون
(بند 5-1) عضويت وي لغو خواهد شد.

4ـ 1ـ تركيب كميته ناظر:
شورايي است متشكل از اعضاء كانون كه جلساتآن به منظور تصويب اساسنامه و آيين نامه‌هاي داخلي كانون و تغييرات آنها، انتخاباتاعضاي شوراي مركزي كانون، تدوين اولويت‌ها و دريافت گزارش فعاليت سالانه شورايمركزي كانون و نظارت بر فعاليت‌هاي آنها به طور عادي حداقل سالي يكبار و به طورفوق‌العاده بر اساس دعوت شوراي مركزي يا به پيشنهاد 3/1 اعضاء كانون، تشكيل مي‌شود. جلسات مجمع عمومي با حضور حداقل 3/2 اعضاء، رسمي است و مصوبات آن با رأي اكثريتنسبي حاضرين معتبر است.
تبصره 1ـ در صورت عدم رسميت جلسات مجمع عمومي، جلسه فوق بايد حداكثر دو هفتهبعد تشكيل گردد. اين جلسه با هر تعداد از اعضاء رسمي خواهد بود.
تبصره 2ـ تصويب تغييرات اساسنامه با رأي 3/2 حاضرين، امكان‌پذير است و هرگونهاعمال تغييرات توسط مجمع عمومي در اساسنامه تأييد شده كانون، بايد در چارچوب آييننامه صورت گيرد. در صورتيكه مديريت فرهنگي تغييرات اعمال شده در اساسنامه را مغايربا آيين نامه بداند، مكلف است نظرات خود را بصورت مكتوب و مستدل به كانون ارائهنمايد.
تبصره 3ـ در صورت تشكيل شوراي هماهنگي كانون‌ها، دبير اين شورا مي‌تواند بهعنوان ناظر در جلسات مجمع عمومي شركت نمايد.

5ـ 1 ـ شوراي مركزي ناظر:
شورايي است متشكل از 5 نفر اعضاء كانون كهمطابق مفاد مندرج در اين آيين نامه (ماده 3) به منظور برنامه‌ريزي و اجراي سياست‌هاو اولويت‌هاي مصوب كانون، توسط مجمع عمومي كانون انتخاب مي‌شوند و وظايف آن مطابقاساسنامه كانون تغيير مي‌گردد.

6ـ 1 ـ شوراي هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي دانشگاه:
شورايي است متشكل ازدبيران كانون‌هاي فرهنگي دانشگاه و دبير شورا كه ظرف حداكثر يكماه پس از ابلاغنهايي اين آيين نامه در صورت وجود حداقل 3 كانون در دانشگاه تشكيل مي‌گردد و از اينپس به اختصار «شوراي هماهنگي كانون‌ها» ناميده مي‌شود.

 
ماده 2 ـ ضوابط تشكيل و صدور مجوز كانون

1ـ 2 ـ
حداقل 3 نفر از دانشجويان علاقمند به فعاليت فرهنگي كه حداقل 14 واحد درسي راگذارنده (ويژه دوره كارداني و كارشناسي) و در دو سال گذشته حكم قطعي كميته انضباطيمنجر به محروميت از تحصيل به مدت 1 نيمسال يا بيشتر را نداشته باشند، مي‌توانند بهعنوان هيأت مؤسس، تقاضانامه خود را مبني بر تشكيل كانون در يكي از زمينه‌هاي مندرجدر اين آيين نامه به مديريت فرهنگي دانشگاه ارائه نمايند. اساسنامه پيشنهادي كانونو اهداف تشكيل آن بايد به پيوست تقاضانامه ارائه گردد.

2ـ 2 ـ
مديريت فرهنگي دانشگاه موظف است ظرف حداكثر 30 روز پس از دريافت و ثبتتقاضانامه، نسبت به صدور مجوز تأسيس كانون و يا اعلام كتبي دلايل عدم صدور مجوزمطابق بند (3-2) اين آيين نامه اقدام نمايد.
تبصره ـ در صورت عدم رسيدگي به تقاضانامه تأسيس كانون در مهلت مقرر يا عدماعلام كتبي دلايل عدم صدور مجوز توسط مديريت فرهنگي، هيأت مؤسس مي‌تواند مراتباعتراض خود را حداكثر ظرف 15 روز پس از پايا مهلت رسيدگي، به شوراي فرهنگي دانشگاهاعلام نمايد. شوراي فرهنگي دانشگاه موظف است حداكثر ظرف يك ماه نسبت به بررسياعتراض نامه هيأت مؤسس و صدور رأي نهايي بصورت كتبي اقدام نمايد.

3ـ 2 ـ شرايط صدور مجوز براي كانون به شرح زير مي‌باشد:
الف ـ هيأت مؤسس كانون بايد واجد شرايط مندرج در بند (1-2) اين آيين نامهباشد.
ب ـ در ساختار پيشنهادي اساسنامه كانون بايد كليه اجزاء و اركان نظير اعضاءكانون، مجمع عمومي كانون، شوراي مركزي كانون و دبير كانون مطابق با مفاد اين آييننامه پيش‌بيني شود.
ج ـ در زمينه مورد تقاضا، در همان دانشگاه، كانون يا شاخه كانوني مشابهي كه بامجوز رسمي مديريت فرهنگي دانشگاه فعاليت مي‌نمايد، وجود نداشته باشد.

4ـ 2ـ
مديريت فرهنگي دانشگاه نمي‌تواند بدون استناديه يكي از موارد مندرج در بند(2-3)اين آيين نامه تشكيل و فعا ليت كانون را غير مجاز اعلام كند.

5ـ2­ـ
در صورتي كه متقاضيان نسبت به رأي صادره توسط مديريت فرهنگي مطابق اين آييننامه معترض باشد، مي‌توانند ظرف حداكثر 15 روز پس از دريافت ابلاغ كتبي مديريتفرهنگي، دفاعيات خود را تسليم وي نمايد. مديريت فرهنگي موظف است حداكثر 15 روز پساز دريافت و ثبت اعتراض نامه كتباً در اين خصوص اعلام نظر نهايي نمايد.

6ـ2ـ
چنانچه متقاضيان نسبت به اعلام نظر نهايي معترض باشند مي‌توانند ظرف حداكثر 15روز پس از دريافت اعلام كتبي، اعتراض نامه خود را همراه مستندات به شوراي فرهنگيدانشگاه تسليم نمايند. شوراي فرهنگي دانشگاه موظف است حداكثر ظرف يك ماه با تشكيلجلسه نسبت به بررسي اعتراض نامه و صدور رأي نهايي بصورت مكتوب اقدام نمايد. رأيشوراي فرهنگي در چارچوب اين آيين نامه لازم‌الاجرا است.

7ـ2ـ
پس از صدور مجوز فعاليت كانون، هيأت مؤسس كانون بايد از طريق فراخوان عمومي ونصب اعلاميه در سطح دانشگاه اقدام به عضوگيري رسمي نموده و ظرف حداكثر 2 ماه پس ازدريافت مجوز نسبت به برگزاري اولين مجمع عمومي با حضور نماينده مديريت فرهنگيدانشگاه، جهت تصويب اساسنامه و برگزاري انتخابات شوراي مركزي كانون اقدام نمايد. درصورت عدم اقدام در مهلت مقرر، مجوز صادر شده فاقد اعتبار خواهد بود.
تبصره 1 ـ چنانچه در مهلت مقرر، تعداد اعضاء كانون به حد نصاب تشكيل كانون (15نفر) نرسد، مجوز فعاليت كانون ملغي خواهد شد.
تبصره 2 ـ كليه مهلت‌ها و زمان‌هاي پيش‌بيني شده در اين آيين نامه، ايامتعطيلات نوروز و تابستان را شامل نمي‌شود.

ماده 3 ـ شوراي مركزي كانون
1ـ3ـ
اعضاي شوراي مركزي كانون از طريق انتخابات مجمع عمومي كانون از ميان اعضاءرسمي داراي شرايط زير براي مدت يكسال مطابق اساسنامه كانون انتخاب مي‌گردند:
الف ـ حداقل 14 واحد درسي گذرانده باشد. «ويژه دانشجويان مقطع كارداني وكارشناسي»
ب ـ تا پايان دوره فعاليت شورا، دانشجو باشند.
ج ـ در نيمسال قبل از تقاضاي عضويت در شوراي مركزي كانون، مشروط نشدهباشند.
د ـ ظرف دو سال اخير در كميته انضباطي حكم قطعي منجر به محروميت از تحصيل بهمدت يك نيمسال يا بيشتر نداشته باشند.

2ـ3ـ
در كانون‌هايي كه داراي شاخه كانوني مي‌باشند، هريك از شاخه‌ها بصورت جداگانهاقدام به برگزاري جلسه مجمع عمومي و انتخاب اعضاء شوراي شاخه كانون نموده و اعضاءشوراهاي منتخب هريك از شاخه‌ها، با برگزاري انتخابات جداگانه، از ميان خود شورايمركزي كانون را انتخاب مي‌نمايند.
 
 
3ـ3ـ
جلسات شوراي مركزي كانون حداقل ماهي يكبال با حضور حداقل 4 نفر از اعضاء تشكيلمي‌شود و مصوبات آن با رأي اكثريت نسبي حاضرين معتبر است.
تبصره ـ كليه مصوبات كانون بايد منطبق با اساسنامه كانون، سياست‌ها، اولويت‌هاو برنامه‌هاي كلي مصوب مجمع عمومي و مصوبات شوراي هماهنگي كانون‌ها باشد.

4ـ3ـ
در اولين جلسه شوراي مركزي كانون، اعضاء شورا يك نفر را از ميان خود به عنواندبير كانون انتخاب و به مديريت فرهنگي معرفي مي‌نمايند. دبير كانون مسؤوليتبرنامه‌ريزي جلسات شوراي مركزي كانون و نظارت بر اجراي مصوبات آن، شركت در جلساتشوراي هماهنگي كانون‌ها و ارائه گزارش مستمر به آن شورا و پيگيري مصوبات شورايهماهنگي كانون‌ها را عهده‌دار مي‌باشد. همچنين مسؤوليت كليه امور حقوقي، اداري وقانوني كانون بر عهده دبير آن است.
ماده 4ـ شوراي هماهنگي كانون‌ها
1ـ4ـ
در صورت وجود حداقل 3 كانون در دانشگاه مطابق اين آيين نامه، مدير فرهنگي موظفاست حداكثر ظرف يكماه نسبت به تشكيل شوراي هماهنگي كانون‌ها، اقدام نمايد. دبيرانكانون‌هاي موجود در اولين جلسه اين شورا 3 نفر از دانشجويان، فارغ التحصيلان و ياكارشناسان (داراي حداقل مدرك كارشناسي) دانشگاه را كه داراي سوابق برجسته وارزنده‌اي در حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي مي‌باشند به مديريت فرهنگي دانشگاه معرفيمي‌نمايند و مدير فرهنگي يك نفر از ايشان را براي مدت يكسال به سمت دبير شورايهماهنگي كانون‌ها منصوب مي‌كند.

2ـ4ـ
وظايف شوراي هماهنگي كانون‌ها به شرح زير مي‌باشد:
1ـ ايجاد هماهنگي بين كانون‌هاي دانشگاه و برنامه‌ريزي جهت فعاليت‌هاي مشتركميان كانون‌هاي مختلف دانشگاه
2ـ تدوين سياست‌ها، اولويت‌ها و برنامه‌هاي كلي كانون‌ها و تعيين ميزاناعتبارات موردنياز كانون‌ها و ارائه پيشنهادات به مديريت فرهنگي دانشگاه
3ـ نظارت بر عملكرد كانون‌ها از جهت مطابقت مصوبات و برنامه‌هاي اجرايي باآيين نامه و مقررات كانون و رسيدگي به تخلفات كانون‌ها مطابق اين آيين نامه
4ـ ايجاد تسهيلات لازم جهت برقراري ارتباط كانون‌هاي دانشگاه با ساير نهادهايفرهنگي و دانشجويي داخل و خارج دانشگاه

 
3ـ4ـ
شوراي هماهنگي كانون‌ها هر ماه حداقل يك جلسه برگزار خواهد كرد و جلسات آن باحضور دو سوم اعضاء رسميت داشته و مصوبات آن با رأي اكثريت حاضرين معتبر است.

4ـ4ـ
مصوبات شوراي هماهنگي كانون‌ها پس از تأييد مديريت فرهنگي دانشگاه لازم الاجرااست. مديريت فرهنگي موظف است نظرات خود را در مورد مصوبات ظرف حداكثر يك هفته بهدبير شورا اعلام نمايد. در صورت رد مصوبه‌اي، دلايل رد بايد حداكثر ظرف 15 روز بهطور مستند و مستدل به شوراي هماهنگي كانون‌ها ارائه شود. پس از بررسي‌هاي لازم درصورت عدم توافق، موضوع به شوراي فرهنگي دانشگاه جهت حل اختلاف ارجاع مي‌‌شود. شورايفرهنگي دانشگاه موظف است ظرف حداكثر 1 ماه رأي نهايي را صادر نمايد.

5ـ4ـ
كليه مكاتبات شوراي هماهنگي كانون‌ها با امضاي دبير آن معتبر مي‌باشد.س

ماده 5ـ نحوه رسيدگي به تخلفات كانون
1ـ5ـ
در صورتي كه كانون پايبند به اصول مندرج در آيين نامه كانون‌ها و اساسنامهمصوب كانون يا مصوبات معتبر كانون نباشد، متخلف شناخته مي‌شود شوراي هماهنگيكانون‌ها مرجع اوليه بررسي و رسيدگي به تخلفات كانون‌ها در چارچوب اين آيين نامهمي‌باشد. آراء صادره توسط شوراي هماهنگي كانون‌ها پس از تأييد مديريت فرهنگي بهعنوان ناظر نهايي آيين نامه لازم الاجرا است.
تبصره 1ـ در صورت وجود كمتر از سه كانون در دانشگاه، مديريت فرهنگي مستقيماًاين مسؤوليت را عهده‌دار خواهد شد.
تبصره 2ـ در صورت بررسي تخلفات يك كانون در شوراي هماهنگي كانون‌ها، دبيركانون مربوطه فاقد حق رأي مي‌باشد.

2ـ5ـ
چنانچه كانون جلسه مجمع عمومي سالانه خود جهت تعيين اعضاء شوراي مركزي را درموعد مقرر (مندرج در اساسنامه كانون) برگزار نكند، شوراي هماهنگي كانون‌ها موظف استضمن صدور اخطار كتبي به كانون، حداكثر مدت 2 ماه به شوراي مركزي مهلت دهد تا نسبتبه برگزاري انتخابات مجمع عمومي در مهلت مقرر تعلل نمايد، شوراي هماهنگي كانون‌هاضمن تعليق شوراي مركزي كانون، اقدام به برگزاري جلسه مجمع عمومي خواهد نمود.

 
3ـ5ـ
در صورتي كه شوراي مركزي كانون دو ماه متوالي يا سه ماه غير متوالي تشكيل جلسهندهد، ضمن دريافت اخطار كتبي از شوراي هماهنگي كانون‌ها، 15 روز فرصت دارد نسبت بهبرگزاري جلسه شوراي مركزي كانون اقدام نمايد. در صورت عدم اقدام لازم در مهلت مقرر،شوراي هماهنگي كانون‌ها ضمن انحلال شوراي مركزي موظف است ظرف حداكثر يكماه نسبت بهبرگزاري مجمع عمومي فوق العاده جهت انتخاب اعضاء شورا مركزي جديد اقدام كند.
تبصره ـ در صورتيكه شوراي مركزي كانون پس از دريافت اخطار كتبي، در مهلت مقررتشكيل جلسه دهد، در جايگاه خود ابقاء مي‌شود و در صورت تكرار تخلف شوراي هماهنگيكانون‌ها آن را منحل نموده و مطابق بند (3-5) جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العادهاقدام خواهد نمود.

4ـ5ـ
چنانچه كانون در چارچوب اهداف و وظايف مندرج در اساسنامه و مصوبات معتبر خوعمل نكند، دبير كانون توسط شوراي هماهنگي كانون‌ها مورد سؤال قرار مي‌گيرد و درصورت موجه نبودن دلايل ارائه شده توسط دبير، شوراي هماهنگي كانون‌ها به كانون اخطاركتبي خواهد داد.

5ـ5ـ
چنانچه شوراي هماهنگي كانون‌ها غيرفعال بودن يك كانون را در طول يك ترم تحصيليبر اساس ادامه ارائه شده موجه نداند، ضمن صدور اخطار كتبي، مدت 2 ماه به شورايمركزي كانون مهلت خواهد داد تا نسبت به ترميم فعاليت‌هاي كانون اقدام نمايد. در غيراينصورت شوراي هماهنگي كانون‌ها ضمن صدور اخطار كتبي دوم به كانون، شوراي مركزيكانون را منحل نموده و مطابق بند (3-5) نسبت به برگزاري مجمع عمومي فوق العادهاقدام خواهد نمود.

6ـ5ـ
در صورتي كه تعداد اعضاء رسمي كانون از 15 نفر كمتر شود، كانون مهلت دارد درمدت 1 ماه نسبت به ترميم اعضاء‌خود اقدام نمايد؛ در غير اينصورت با رأي شورايهماهنگي كانون‌ها و تأييد مديريت فرهنگي، مجوز فعاليت كانون لغو خواهد شد.

7ـ5ـ
در صورتيكه كانون در دوره فعاليت يك ساله خود در هر يك از موارد مندرج دربندهاي (2-5) تا (5-5) اين آيين نامه 3 اخطار مشابه (تخلف موضوع يك بند) يا 5 اخطارغير مشابه دريافت نمايد، با رأي شوراي هماهنگي كانون‌ها و تأييد مديريت فرهنگي،مجوز فعاليت كانون لغو خواهد شد.
تبصره ـ مديريت فرهنگي دانشگاه نمي‌تواند بدون استناد به موارد مندرج در يكياز بندهاي (6-5) و
(5-7)اين آيين نامه مجوز فعاليت كانون را لغو نمايد.
 
ماده 6ـ ساز و كار مالي و پشتيباني كانون‌ها
1ـ6ـ
مديريت فرهنگي دانشگاه موظف است كليه امور اداري، مالي و پشتيباني كانون‌هايموضوع اين آيين نامه را به درخواست دبير شوراي هماهنگي كانون‌ها مطابق تشكيلاتموجود در مديريت فرهنگي دانشگاه عهده‌دار شود.
تبصره 1ـ در صورت امكان، مديريت فرهنگي مي‌تواند دبيرخنه مستقلي را براي اموركانون‌ها ايجاد نمايد و از همكاري كارمندان، كارشناسان و يا دانشجويان دانشگاه جهتانجام امور محوله بهره گيرد.
تبصره 2ـ در دانشگاه‌هايي كه دانشكده‌ها و واحدهاي تابعه پراكنده آنها دارايكانون يا شاخه كانون مي‌باشد در صورت تقاضا، لازم است اعتبارات و امكانات فعاليتآنها بصورت مستقل تأمين گردد.

2ـ6ـ
لازم است بودجه و اعتبارات مورد نياز و هزينه‌هاي مترتب بر اين آيين نامه دربودجه تفصيلي سالانه دانشگاه پيش بيني و از محل اعتبارات فرهنگي دانشگاه تأمين گرددو مديريت فرهنگي دانشگاه مي‌تواند در صورت امكان از كمك‌هاي ساير دستگاه‌ها نيزبهره‌مند شود.
تبصره ـ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بصورت سالانه به منظور حمايت ازكانون‌هاي فعال، از محل اعتباارات فرهنگي مبالغي را به عنوان كمك در اختيار مديريتفرهنگي دانشگاه قرار خواهد داد.

ماده 7ـ اداره كل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مرجع تفسيراين آيي نامه و تدوين و تصويب دستورالعمل‌هاي تكميلي آن مي‌باشد و وظيفه نظارت برحسن اجراي آيين نامه را در دانشگاه‌ها عهده‌دار است.

ماده 8ـ كانون‌هايي كه قبل از ابلاغ آيين نامه در دانشگاه‌ها فعال بوده‌اند موظفند ظرف حداكثر 2 ماه وضعيت خود را با مفاد آيين نامه حاضر منطبق نمايند.

ماده 9ـ اين آيين نامه در يك مقدمه، 9 ماده، 31 بند و 19 تبصره در تاريخ 14/11/80به تصويب وزير علوم، تحقيقات و فناوري رسيد و به منظور اجراي قطعي به كليهدانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي ذيربط ابلاغ شد
 
تصویر
تصویر
1391/9/18 شنبه
آئين نامه انجمن هاي علمي دانشجويي :
    مقدمه
به منظورحمايت ، تقويت و ترويج فرهنگ و اخلاق علمي در دانشگاههاي كشور،تقويت روحيه و بنيه علمي دانشجويان مستعد و توانمند و فرام آوردن زمينه هاي مناسب براي فعاليتهاي جمعي علمي،همچنين بهره گيري از توانمندي و خلاقيت آنان در تحقق توسعه علمي و نضت توليد علم و جنبش نرم افزاري انجمنهاي علمي دانشجويي حوزه هاي مختلف دانش با حمايت دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور طبق مفاد اين آيين نامه تشكيل مي شوند و به فعاليت مي پردازند.
بخش اول
ماده 1- انجمنهاي علمي دانشجويي متشكل از دانشجويان علاقه مند به مشاركت در فعاليتهاي علمي در يك دانشكده يا گروه آموزشي است.
تبصره 1- در هر دانشگاه متناظر با هر رشته دانشگاهي يك انجمن علمي مي تواند تشكيل شود.
تبصره 2- در صورتي كه دانشجويان دو يا چند رشته علاقه مند به تشكيل انجمن علمي دانشجويي بين رشته اي باشند مي توانند طبق ضوابط اين آيين نامه اقدام نمايند.
ماده2- اتحاديه انجمنهاي علمي ،تشكيلاتي دانشجويي،غيرانتفاعي و بين دانشگاهي و متشكل از دبيران انجمنهاي علمي در رشته دانشگاهي است كه در چارچوب ضوابط اي آيين نامه و دستورالعمل آن تشكيل مي شود و به فعاليت مي پردازد.
ماده 3- فعاليتهاي علمي عبارتند از:
1- مناظره و نقد علمي
2- هم انديشي و نشستهاي تخصصي
3- مطالعات و پژوهش هاي علمي
4- نشر و ترويج يافته هاي علمي
5- فعاليتهاي كمك آموزشي
6- تبصره- برخي از مصاديق و عرصه هاي فعاليت انجمنها و اتحاديه هاي انجمنهاي علمي عبارتند از:
1- برگزاري دوره هاي آموزشي تكميلي و تقويتي و تشكيل كارگاههاي تخصصي
2- برگزاري و همكاري در اجراي جشنواره ها،كنفرانس ها و مسابقات علمي(داخلي و خارجي)
3- توليد وانتشار نشريه علمي ، كتاب و نشريات الكترونيكي ، نرم افزارهاي رايانه اي و فيلم هاي علمي آموزشي
4- برنامه ريزي و اجراي بازديدهاي علمي از مراكز علمي ، صنعتي و فناوري
5- اطلاع رساني درخصوص كليه فعاليتهاي مرتبط با اهداف انجمن
6- حمايت و تشويق ماديي و معنوي از ابتكارات،خلاقيتهاي علمي،فعاليتهاي پژوهشي و اختراعات دانشجويان
ماده 4- اهداف تشكيل و فعاليت انجمن و اتحاديه هاي انجمنهاي علمي عبارتند از:
1- ايجاد زمينه هاي مناسب براي شكوفايي استعدادها،برانگيختن خلاقيت علمي دانشجويان، دانش آموختگان و بهره مندي از توانمندي ايشان در تقويت و تحقق فضاي علمي دانشگاه
2- افزايش مشاركت و رقابت دانشجويان در فعاليتهاي علمي جمعي و نهادينه ساختن اين فعاليتها
3- حمايت از فعاليتهاي علم يدانشجويي و راهنمايي و هدايت دانشجويان در امر آموزش و پژوهش
4- تقويت و تحكيم پيوندهاي نظام آموزش عالي با بخشهاي مختلف جامعه
5- تعميق دانش و بينش علمي دانشجويان با بهره گيري از توان علمي اعضاي هيات علمي
بخش دوم:اركان وتشكيلات
ماده 5- دانشجويان كليه گرايشها و مقاطع تحصيلي يك رشته دانشگاهي اعضاي انجمن علمي متناظر با همان رشته به شمار مي روند.
ماده6- شوراي مديريت انجمن علمي متشكل از 5 عضو اصلي و 2 عضو علي البدل است كه با انجام انتخابات از ميان اعضاي انجمن ، با راي مستقيم آنان و كسب اكثريت نسبي آرا براي مدت يك سال انتخاب مي شوند.
تبصره- اعضاي اصلي و علي البدل در رشته هايي با فراگيري بيش از 500 دانشجو متشكل از 7 عضو اصلي و 2 عضو علي البدل خواهد بود.
ماده 7- وظايف شوراي مديريت عبارتند از:
1- جذب دانشجويان علاقه مند و خلاق به فعاليتهاي علمي پژوهشي و ايجاد انگيزه براي مشاركت در اينگونه فعاليتها
2- برنامه ريزي ، ساماندهي ،اجرا،هدايت و نظارت بر فعاليتهاي ادواري و سالانه انجمن
3- برقراري ارتباط مستمر با ديگر انجمنهاي علمي دانشجويي و انجمنهاي علمي تخصصي داخل و خارج دانشگاهها
4- برقراري ارتباط با نهادها و سازمانهاي خارج از دانشگاه براي انجام فعاليتهاي مشترك
5- برنامه ريزي و پيشنهاد همكاري براي اجراي طرحهاي پژوهشي و مطالعاتي
6- تصويب اساسنامه انجمن علمي و اخذ تاييد آن از مديريت فرهنگي دانشگاه
7- همكاري و ارتباط مستمر با مدير و اعضاي هيات علمي گروه آموزشي ذيربط براي تحقق اهداففعاليتهاي علمي انجمن(موضوع ماده 3)
8- تشكيل كميته هاي مختلف كاري و نظارت بر عملكرد آنها
9- برگزار يانتخابات شوراي مديريت دوره بعد
10- حفظ و نگهداري وسايل و تجهيزات انجمن ، تصويب هزينه هاي مالي برنامه ها،تنظيم و ارائه گزارش مالي انجمن به طور سالانه و ارسال آن به مدير فرهنگي دانشگاه
11- تدوين برنامه هاي سالانه و ارائه آن به مدير فرهنگي
ماده 8- شوراي مديريت انجمن يكي از اعضاي خود را به عنوان دبير شورا انتخاب مي كند و به رئيس دانشكده و مدير فرهنگي دانشگاه اعلام مي كند.
ماده 9- دبير انجمن مسووليت برگزاري جلسات شوراي مديريت انجمن و پيگيري و نظارت بر اجراي مصوبات آن،شركت در جلسات شوراي دبيران انجمنهاي علمي دانشكده يا دانشگاه و ارائه گزارش مستمر به شوراي مديريت را بر عهده دارد.همچنين دبير انجمن مسوول انجام كليه امور حقوقي و اداري انجمن است.
ماده10- شوراي دبيران:
در دانشگاههايي كه حداقل 5 انجمن علمي دانشجويي تشكيل شده باشند شوراي دبيران انجمنهاي علمي دانشجويي دانشگاه با حضور دبيران كليه انجمنهاي علمي دانشجويي تشكيل مي شود.
تبصره دانشكده هايي كه حداقل سه انجمن علمي داشته باشند مي توانند شوراي دبيران انجمنهاي علمي دانشكده را تشكيل هندكه وظايف شوراي دبيران دانشگاه به جز بند دوم به آن تفويض مي گردد.
ماده 11- يك نفر از اعضاي شوراي دبيران دانشكد هبه انتخاب ايشان به عنوان دبير اين شورا انتخاب مي شود كه به نمايندگي از اين شورا در شوراي دبيران انجمنهاي علمي دانشگاه شركت ميكند.
تبصره- دبير شوراي دبيران هر دانشكده به تعداد انجمنهاي علمي آن دانشكده در شوراي دبيران دانشگاه داراي حق راي مي باشد.
ماده 12- شوراي دبيران انجمنهاي علمي دانشجويي دانشگاه از ميان خود يك نفر را به عنوان دبير شورا انتخاب مي نمايند كه براساس آيين نامه داخلي شورا فعاليت خواهد كرد.
ماده 13- دبيران شوراي دبيران انجمنهاي علمي دانشجويي دانشگاههاد حداقل سالي يكبار به دعوت اداره كل امور فرهنگي وزارت علوم جهت بررسي مسائل،مشكلات عمومي انجمنها،انتقال تجربيات و برنامه ريزي جهت طرحها و برنامه هاي مشترك تشكيل جلسه مي دهند.
ماده 14- انجمنهاي علمي دانشجويي رشته هاي مشابه مي توانند نسبت به تشكيل اتحاديه انجمنهاي علمي دانشجويي آن رشته ها اقدام نماند كه ضوايط و رايط تاسيس اتحاديه در چارچوب اين آيين نامه و دستورالعمل تشكيل و فعاليت اتحاديه انجمنهاي علمي دانشجويي دانشگاهها تعيين خواهد شد.
ماده 15- وظايف شوراي دبيران
1- پيشنهاد و تصويب طرحهاي مشترك و هماهنگي در اجراي آن برنامه ها
2- انتخاب نمايندگان شوراي دبيران براي شركت در كميته حمايت و نظارت بر انجمنهاي علمي دانشجويي دانشگاه
3- معرفي يك نفر ناظر براي هيات اجرايي انتخابات انجمنهاي علمي دانشجويي
4- تصويب آيين نامه داخلي مشترك انجمنهاي علمي دانشجويي دانشگاه و آيين نامه داخلي شوراي دبيران در چارچوب اين آيين نامه
5- ايجاد هماهنگي و رسيدگي به مسائل بين انجمنهاي علمي دانشجويي
6- نظارت بر حسن عملكرد انجمنهاي علمي دانشجويي (امور مالي،حفظ و استفاده صحيح از اموال و تجهيزات ،اجراي آيين نامه داخلي و...)و ارئه گزارش به كميته حمايت و نظارت برانجمنهاي علمي دانشجويي دانشگاه.
بخش سوم : ضوابط تشكيل و فعاليت انجمن ها و اتحاديه هاي علمي دانشجويي
ماده 16- براي تاسيس انجمن علمي دانشجويي ، حداقل 5 نفر از دانشجويان رشته ذيربط تقاضاي خود را به معاون دانشجويي و فرهنگي دانشكده و در صورت عدم وجود اين پست در دانشكده آن را به معاون پژوهشي دانشكده ارائه مي دهند . معاون دانشكده در صورت عدم تاسيس انجمن رشته مورد نظر ، پس از مشورت با گروه آموزشي مربوطه موافقت خود را براي تاسيس انجمن اعلام و نسبت به فراخوان ثبت نام داوطلبان شوراي مديريت و برگزاري انتخابات اقدام مي نمايد .
تبصره 1- در صورت عدم وجود هر يك از معاونان فوق الذكر ، به صلاحديد رئيس دانشكده يكي از معاونان عهده دار وظايف خواهد شد .
تبصره 2- انتخابات در سطح دانشگاه و همزمان در كليه دانشكده ها در آبان ماه هر سال برگزار مي شود
معاونت دانشجويي و فرهنگي زمان دقيق برگزاري انتخابات را اعلام مي كند .
ماده 17 معاون دانشكده صلاحيت نامزدها را بر طبق مفاد اين آئين نامه بررسي و احراز و پس از اعلام اسامي نامزدها انتخابات را با اعلام قبلي برگزار مي كند نتايج آن طي طورتجلسه تنظيم و به مديريت فرهنگي دانشگاه ارسال مي شود .
تبصره 1- فقط دانشجويان شاغل به تحصيلي در رشته مورد نظر حق راي و حق داوطلب شدن را دارا مي باشند.
تبصره 2- نخستين شوراي مديريت منتخب حداكثر ظرف مدت دو هفته پس از برگزاري انتخابات بايد اساسنامه انجمن را تدوين و به مديريت فرهنگي دانشگاه ارسال نمايد .
ماده 18 اداره امور فرهنگي پس از تائيد انتخابات و اساسنامه ، انجمن را در ليست انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه ثبت و به دانشكده اعلام خواهد كرد مدير گروه آموزشي مربوط نسبت به صدور حكم اعضاي شوراي مديريت براي مدت يك سال اقدام مي نمايد
ماده 19 شرايط داوطلبان عضويت در شوراي مديريت انجمن علمي دانشجويي به شرح ذيل مي باشد :
الف شرايط عمومي
1- اشتغال به تحصيل در رشته مربوط
2- عدم عضويت در شوراي مركزي ديگر تشكل هاي دانشجويي اعم از صنفي ، سياسي ، ورزشي و فرهنگي
تبصره اعضاي شوراي مركزي ديگر تشكلها در صورت استعفا يك ماه قبل از برگزاري انتخابات انجمن هاي علمي و پذيرش آن مي توانند داوطلب عضويت در شوراي مديريت انجمن علمي شوند.
3- عدم محكوميت منجر به توبيخ كتبي و درج در پرونده يا بالاتر
4- گذراندن حداقل يك نيمسال تحصيلي براي دانشجويان مقاطع كارداني و كارشناسي
ب- شرايط اختصاصي
داوطلبان بايد حداقل داراي يكي از شرايط ذيل باشند :
1- معدل نيمسال گذشته داوطلب كمتراز ميانگين معدل گروه در همان نيمسال نباشد
2- داشتن حداقل يك مقاله علمي چاپ شده ( اعم از تاليف يا ترجمه ) در نشريات دانشجويي ، دانشگاهي و ...
تبصره تاييد علمي بودن محتواي مقاله توسط مديرگروه ذيربط انجام خواهد شد .
3- اجرا يا همكاري در اجراي يك طرح پژوهشي به تاييد كارفرما يا مجري طرح
4- تاليف يا همكاري در تاليف يا ترجمه
5- داوطلب از دانشجويان استعدادهاي درخشان و يا برگزيدگان المپيادها باشد .
ماده 20 مجوز برنامه ها و فعاليتهايي كه در سطح دانشكده برگزار مي شود توسط معاون دانشكده و در صورتي كه در سطح دانشگاه برگزار شود توسط مدير فرهنگي پس از تاييد معاون دانشكده و در صورتي كه در سطح ملي و فرادانشگاهي برگزار شود توسط كميته حمايت و نظارت از انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه پس از تائيد مدير فرهنگي صادر مي شود .
ماده 21- فعاليت هاي انجمن هاي علمي دانشجويي در چارچوب اين آئين نامه و صرفا در عرصه هاي علمي مجاز مي باشند و هر گونه فعاليت صنفي ، سياسي و ... توسط انجمن ها تخلف محسوب مي شود .
ماده 22 ميزان و نحوه حمايت مالي از طرح هاي مصوب انجمن هاي علمي دانشجويي به تشخيص معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه مي باشد .
ماده 23 يك ماه قبل از پايان مدت قانوني فعاليت شوراي مديريت انجمن ، اين شورا با تشكيل هيات اجرايي انتخابات شامل يك نماينده از اعضاي شوراي مديريت ( با شرط عدم داوطلبي ) يك نماينده از نماينده شوراي دبيران دانشگاه يا دانشكده و يك نماينده از طرف معاون دانشكده نسبت به برگزاري انتخابات دوره جديد اقدام و صورتجلسه را براي معاون دانشكده ارسال خواهد كرد .
تبصره در صورت داوطلب شدن تمام اعضاي شوراي مديريت يكي از دانشجويان آن رشته را به عنوان نماينده در هيات اجرايي انتخاب مي كنند .
ماده 24- در صورت وجود هرگونه شكايت و يا اعتراض در كليه مراحل انتخابات مدير امور فرهنگي مرجع پيگيري مي باشد .
تبصره در صورت باقي ماندن اختلاف ، كميته حمايت و نظارت بر انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه مرجع تصميم گيري نهايي خواهد بود .
ماده 25- جهت تشكيل انجمن علمي دانشجويي بين رشته اي 5 نفر از دانشجويان به عنوان هيات موسس دلايل توجيهي ، اساسنامه پيشنهادي و تقاضاي خود را به معاون دانشكده ارائه و پس از تاييد ايشان به منظور تصميم گيري براي كميته نظارت و حمايت از انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه ارسال مي شود . در صورت موافقت كميته نظارت وحمايت از انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه ارسال مي شود .در صورت موافقت كميته با تشكيل انجمن علمي بين رشته اي مراتب به دانشكده اعلام و هيات موسس نسبت به فراخوان عضويت در انجمن اقدام خواهد كرد .
ماده 26 پس از عضو گيري و تصويب نهايي اساسنامه در مجمع عمومي ، اعضاي انجمن كه شرايط عمومي و اختصاصي داوطلبان را دارا مي باشند ، مي توانند داوطلب عضويت در شوراي مديريت انجمن شده و پس از تاييد نهايي صلاحيت توسط هيات اجرايي ، انتخابت برگزار خواهد شد .
تبصره 1-فقط اعضاي انجمن حق راي و حق داوطلب شدن در انجمن مربوطه را دارند .
تبصره 2- شرايط داوطلبان عضويت در انجمن علمي دانشجويي بين رشته اي بايد در اساسنامه پيشنهادي اعلام شده باشد .
بخش چهارم : شوراي حمايت و نظارت بر انجمن ها و اتحاديه هاي علمي دانشجويي
ماده 27- براي حمايت از انجمن هاي علمي دانشجويي و نظارت بر آن ها در وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري شورايي مركب از معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم ( رئيس شورا ) معاون پشتيباني ، حقوقي و امور مجلس وزارت علوم يا نماينده تام الاختيار وي ، مدير كل دفتر امور فرهنگي ( نائب رئيس ) ، مدير كل دانشجويان داخل ، دبير كميسيون انجمن هاي علمي وزارت علوم ، كارشناس مسئول امور انجمن ها و اتحاديه هاي علمي دانشجويي سه تن از دبيران اتحاديه ها به انتخاب شوراي دبيران اتحاديه هاي انجمن هاي علمي دانشجويي تشكيل مي شود . دبيرخانه اين كميته در اداره كل امور فرهنگي و اجتماعي خواهد بود . وظايف اين كميته عبارتند از :
1- سياستگذاري و تعيين خط مشي هاي كلان انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه هاي كشور در چارچوب سياست توسعه علمي و قانون برنامه
2- ارزيابي فعاليت ها و نظارت بر كميته هاي نظارت بر انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه ها بر اساس گزارش هاي مستند و سار روش ها
3- تعيين ميزان و چگونگي حمايت مالي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري از همايش هاي كشوري و نشست هاي علمي انجمن ها
4- اخذ تصميم و ارائه پيشنهاد جهت تسهيل ارتباط بين انجمن هاي علمي دانشجويي با انجمن هاي علمي استادان و پژوهشگران و انجمن هاي علمي متناظر با مشابه آن در كشورهاي ديگر
5- تصويب دستور العمل اتحاديه انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه هاي كشور و نظارت بر حسن اجراي آن .
ماده 28 هيات موسس اتحاديه حداقل 3 تن از نمايندگان انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاهها و مراكز اموزش عالي وابسته به وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري در يك رشته علمي معين مي باشد كه درخواست مجوز تاسيس وفعاليت را به شوراي حمايت و نظارت بر انجمن هاي و اتحاديه ها ي علمي دانشجويي وزارت علوم ( موضوع ماده 27 اين آئين نامه ) ارائه مي نمايد . محتواي اين در خواست مشتمل بر موارد زير است :
1- تقاضاي عضويت بيش از نيمي از تشكل هاي علمي موجود آن رشته در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي ، به همراه نامه تاييد هر يك از انجمنها كه مبناي آن مدير امور فرهنگي دانشگاه تاسيس و فعاليت آن انجمن را تسجيل كرده باشد .
2- ارائه پيش نويس اساسنامه اتحاديه كه به امضاي تشكل هاي متقاضي عضويت رسيده باشد .
ماده 29- شوراي حمايت و نظارت پس از دريافت درخواست هيات موسس و شورا ي مركزي موقت اتحاديه حداكثر ظرف مدت دو ماه نسبت به بررسي آن درخواست اقدام مي نمايد وموافقت با تاسيس موقت و دائمي يا دلايل مخالفت شورا را توسط دبيرخانه به اطلاع موسسان خواهد رساند .
ماده 30- تاسيس ، شرايط انتخاب شوندگان ، شوراي مركزي ، انتخابات ، تشكيلات و اركان ، اساسنامه و انحلال اتحاديه هاي انجمن هاي دانشجويي در دستور العمل مجزايي كه به تصويب شوراي حمايت و نظارت بر انجمن ها و نظارت بر انجمن ها و نظارت بر انجمن ها و اتحاديه هاي علمي دانشجويي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري بر اساس اين آيين نامه خواهد رسيد تعيين مي شود .
ماده 31- به منظور حمايت و نظارت فعاليت هاي انجمن هاي علمي دانشجويي ، كميته اي در هر دانشگاه با همين عنوان با تركيب زير تشكيل مي شود :
1- معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ( رئيس كميته )
2- مدير كل امور فرهنگي دانشگاه ( دبير كميته )
3- مدير كل امور پژوهشي دانشگاه
4- مدير كل امور اموزشي دانشگاه
5- يك نفر ازاعضاي هيات علمي دانشگاه به انتخاب رئيس دانشگاه
6- دو نماينده از شوراي دبيران انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه به انتخاب ايشان
تبصره 1- حكم اعضاي كميته توسط رئيس دانشگاه صادر شود
تبصره 2- در دانشگاههايي كه براي امور انجمن هاي علمي دانشجويي واحدي مستقل ايجاد شده باشد مسئول آن واحد بدون حق راي در جلسات كميته شركت مي كند
تبصره 3- اعضاي انتخابي كميته براي مدت يك سال انتخاب مي شوند
ماده 32- وظايف كميته حمايت و نظارت بر انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه به شرح ذيل است :
1-نظارت بر حسن عملكرد انجمن هاي علمي در چارچوب قوانين و مقررات و رسيدگي به شكايات و تخلفات و حل اختلافات
تبصره 1- در صورتي كه شوراي مديريت انجمن علمي يا شوراي دبيران دانشگاه از اساسنامه انجمن تخلف نمايند ، كميته حمايت و نظارت براي بار اول به شوراي مديريت انجمن يا شوراي دبيران تذكر شفاهي و كتبي ( حسب مورد ) مي دهد . در صورت تكرار تخلف براي بار دوم اخطار كتبي مي دهد و در صورت تكرار و دريافت اخطار سوم ، دبير انجمن يا دبير شوراي دبيران نتوانند كميته ار قانع نمايند كميته به شرح ذيل درباره انجمن تصميم خواهد گرفت :
الف ) انحلال شوراي مديريت انجمن كه در اين صورت معاون دانشكده موظف است ظرف مدت 2 ماه انتخابات شوراي مديريت را برگزار نمايد ( اعضاي شوراي مديريت منحل شده نمي توانند نامزد انتخابات شوند )
ب) چنانچه تخلفي انضباطي متوجه شخص حقيقي از اعضاي شوراي مديريت يا اعضاي شوراي دبيران باشد ، به كميته انضباطي معرفي خواهد شد
تبصره 2- مرجع تجديد نظر در آراي كميته حمايت و نظارت شوراي فرهنگي دانشگاه است .
3- بررسي و تصويب برنامه هاي پيشنهادي انجمن هاي علمي دانشجويي كه در سطح فرا دانشگاهي ، ملي يا بين المللي برگزار مي گردد .
3- سياستگذاري و تعيين خط مشي هاي كلان انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه در چارچوب سياست توسعه علمي كشور
4- برنامه ريزي و هماهنگي مسائل بنيادي و مستمر انجمن هاي علمي دانشجويي ( تسهيل ارتباطات با ديگر نهادهاي جامعه ، جلب حمايت هاي مالي ، تشويق و تقدير از انجمن هاي علمي فعال و طرح هاي برگزيده و ... )
5- پيشنهاد برنامه و بودجه ساليانه انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه به رياست دانشگاه
6- پيشنهاد بودجه ساليانه انجمن هاي علمي به رياست دانشگاه بر اساس برنامه هاي ارائه شده به مديريت امور فرهنگي و برنامه مدون انجمن ها .
اين آيين نامه در 32 ماده و 21 تبصره در تاريخ 18/9/1387 به تصويب وزير علوم ، تحقيقات و فناوري رسيد و از تاريخ ابلاغ به دانشگا هها قابل اجرا است .
 
1391/8/23 سه‌شنبه
وبلاگ انجمن ادبي اورنگ www.Orangpnu.blogfa.com
بيشتر